WAKACJE

sea-1337565_1280

Z okazji rozpoczęcia WAKACJI  życzymy wszystkim słonecznych dni,  niezapomnianych podróżymnóstwa przygód i dobrego humoru oraz szczęśliwego powrotu do szkoły. 

Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 8

oraz Grono Pedagogiczne

Informacje na temat bezpiecznego wypoczynku można znaleźć na stronie:

https://wypoczynek.men.gov.pl

Nad morzem

20190610_165048

Uczniowie klasy III uczestniczyli w tygodniowej wycieczce do Jastrzębiej Góry. Zakwaterowani byliśmy w ośrodku „Sawana”, który otoczył dzieci opieką i zapewnił pyszne posiłki. Podczas wycieczki dzieci zwiedziły Gdynię, Dar Pomorza, zobaczyły piękne okazy fauny morskiej z całego świata w Akwarium Gdyńskim oraz świetnie bawiły się w Centrum Eksperymentu. Byliśmy również na Helu, gdzie wypłynęliśmy statkiem w morze i braliśmy udział w karmieniu fok. W Kniewie zwiedziliśmy strusią farmę i skosztowaliśmy jajecznicy z jaja strusiego. Byliśmy na latarni morskiej w Rozewiu, dzielnie pokonaliśmy 143 stopnie, a na szczycie nagroda – piękne widoki. Pogoda nam sprzyjała, więc codziennie bawiliśmy się na plaży. Pobyt urozmaicały nam konkursy: konkurs rzeźby z piasku, miniolimpiada, konkurs na pamiętnik oraz oczywiście konkurs czystości. W Jastrzębiej Górze byliśmy w Muzeum Figur Woskowych, zobaczyliśmy tam m.in. Lewandowskiego, Messiego, Putnia, i wielu znanych aktorów. Bardzo dziękujemy Rodzicom, Radzie Rodziców naszej szkoły, dzięki niej zobaczyliśmy więcej i dostaliśmy wspaniałe nagrody.

Biologia metodą eksperymentu

20190330_101334

W czasie zajęć z biologii przeprowadzonych w ramach projektu „Poprawa efektywności kształcenia ogólnego na terenie miasta Żory” uczniowie klas 5-tych rozwijali zainteresowanie przedmiotem. Dominująca na zajęciach metoda eksperymentu pozwoliła piątoklasistom lepiej poznać i zrozumieć otaczający świat. Kilka godzin zajęć zostało przeznaczonych na ekologię i ochronę środowiska. Gry dydaktyczne i narzędzia elektroniczne przybliżyły uczniom zjawisko „niskiej emisji” i smogu. Piątoklasiści poznali odnawialne źródła energii i pozyskiwali energię wietrzną z wiatraków. Metodą eksperymentu sprawdzili wpływ temperatury na szybkość wzrostu drożdży, hodowali fasolę, badali odczyn różnych substancji naturalnym wskaźnikiem pH- sokiem z czerwonej kapusty. Zorganizowano też zajęcia biologiczno-chemiczne, na których uczniowie rozdzielili barwniki roślinne na kolumnie chromatograficznej i przeprowadzili reakcje wykrywania substancji biologicznych: białek, cukrów, tłuszczów. Uczestnicy projektu założyli zielniki, które skrupulatnie uzupełniali w trakcie zajęć terenowych. Pomogły im w tym klucze do oznaczania roślin. Na spotkaniu z leśnikami z nadleśnictwa Kobiór dowiedzieli się więcej o pracy leśnika i poznali gatunki zwierząt leśnych objętych ochroną występujące w naszym regionie. Uczniowie odkrywali świat w powiększeniu- prowadzili obserwacje w terenie przy pomocy lupy, a w klasach przy użyciu mikroskopów. Samodzielnie przygotowali preparaty mikroskopowe (np. skórka cebuli, włoski pokrzywy), korzystali też z gotowych preparatów i dokumentowali przeprowadzone obserwacje. Fotorelacja z zajęć w galerii zdjęć.

Ewa Kopiec

 

20190427_122900

Zakończenie roku szkolnego

Plan zakończenia roku szkolnego
1. Godz. 8.00 – Msza Św.
2. Godz. 9.00 – zakończenie roku szkolnego dla kl. I – VII
– wręczenie świadectw uczniom w klasach (po wręczeniu uczniowie idą do domu)
3. Godz. 9.15 – Wręczenie świadectw z wyróżnieniem uczniom kl. IV, V, VI, VII.

4. Godz. 10.00 – pożegnanie kl. VIII