Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8 im. A. Mickiewicza w Żorach
  • Home
  • O SZKOLE
    • NAUCZYCIELE
    • OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  • PRZEDSZKOLE
  • DLA RODZICÓW I UCZNIÓW
    • DZIENNIK ELEKTRONICZNY
    • RADA RODZICÓW
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • DOKUMENTY SZKOLNE
    • DORADZTWO ZAWODOWE
    • OPIEKA PEDAGOGA I PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
    • BIBLIOTEKA SZKOLNA
    • ŚWIETLICA SZKOLNA
    • mLegitymacja
    • ZAJĘCIA DODATKOWE DLA UCZNIÓW 2021/2022
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO
    • PLAN ZEBRAŃ I KONSULTACJI Z RODZICAMI 2021/2022
    • UBEZPIECZENIE 2021/2022
    • JADŁOSPIS
  • DLA PRACOWNIKÓW
    • OGŁOSZENIA DLA PRACOWNIKÓW
    • REGULAMINY I WNIOSKI
  • GALERIA
    • GALERIA 2021/2022
    • ARCHIWUM
  • KONTAKT
  • BEZPIECZNY POWRÓT DZIECI DO SZKÓŁ
    • PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID – 19
  • DOSTĘPNOŚĆ
  • REKRUTACJA 2022/2023
  • EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
  • SPORT
    • Kółko kolarskie
  • RODO
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Posted on 17 czerwca 2019 by szkola8zory Posted in Bez kategorii

20190330_101334

W czasie zajęć z biologii przeprowadzonych w ramach projektu „Poprawa efektywności kształcenia ogólnego na terenie miasta Żory” uczniowie klas 5-tych rozwijali zainteresowanie przedmiotem. Dominująca na zajęciach metoda eksperymentu pozwoliła piątoklasistom lepiej poznać i zrozumieć otaczający świat. Kilka godzin zajęć zostało przeznaczonych na ekologię i ochronę środowiska. Gry dydaktyczne i narzędzia elektroniczne przybliżyły uczniom zjawisko „niskiej emisji” i smogu. Piątoklasiści poznali odnawialne źródła energii i pozyskiwali energię wietrzną z wiatraków. Metodą eksperymentu sprawdzili wpływ temperatury na szybkość wzrostu drożdży, hodowali fasolę, badali odczyn różnych substancji naturalnym wskaźnikiem pH- sokiem z czerwonej kapusty. Zorganizowano też zajęcia biologiczno-chemiczne, na których uczniowie rozdzielili barwniki roślinne na kolumnie chromatograficznej i przeprowadzili reakcje wykrywania substancji biologicznych: białek, cukrów, tłuszczów. Uczestnicy projektu założyli zielniki, które skrupulatnie uzupełniali w trakcie zajęć terenowych. Pomogły im w tym klucze do oznaczania roślin. Na spotkaniu z leśnikami z nadleśnictwa Kobiór dowiedzieli się więcej o pracy leśnika i poznali gatunki zwierząt leśnych objętych ochroną występujące w naszym regionie. Uczniowie odkrywali świat w powiększeniu- prowadzili obserwacje w terenie przy pomocy lupy, a w klasach przy użyciu mikroskopów. Samodzielnie przygotowali preparaty mikroskopowe (np. skórka cebuli, włoski pokrzywy), korzystali też z gotowych preparatów i dokumentowali przeprowadzone obserwacje. Fotorelacja z zajęć w galerii zdjęć.

Ewa Kopiec

 

20190427_122900

« Zakończenie roku szkolnego
Nad morzem »

Powiększ tekst

A Decrease font size. A Reset font size. A Increase font size.

  • GALERIA 2021/2022
  • GAZETKA ÓSEMKA
  • STOWARZYSZENIE ÓSEMKOWA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
  • PROJEKTY UCZNIÓW

Ostatnie wpisy

  • Zbieram – Pomagam
  • Konkurs
  • Lokomotywa Pana Tuwima
  • Warsztaty CUDER
  • Warsztaty ceramiczne
  • Leśne przygody
maj 2022
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« kw.    

Archiwa

CyberChimps ©2022