Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8 im. A. Mickiewicza w Żorach
  • Home
  • PRZEDSZKOLE
  • O SZKOLE
    • NAUCZYCIELE
  • KONTAKT
  • DLA RODZICÓW I UCZNIÓW
    • DZIENNIK ELEKTRONICZNY
    • DOKUMENTY SZKOLNE
    • ZAJĘCIA DODATKOWE DLA UCZNIÓW 2024/2025
    • GODZINY KONSULTACJI DLA RODZICÓW I UCZNIÓW 2024/2025
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2024/2025
    • PLAN ZEBRAŃ I KONSULTACJI Z RODZICAMI 2024/2025
    • OPIEKA PEDAGOGA I PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
    • RADA RODZICÓW
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • ROZKŁAD GODZIN LEKCYJNYCH
    • JADŁOSPIS
    • UMOWA ŻYWIENIOWA 2024
    • BIBLIOTEKA SZKOLNA
    • ŚWIETLICA SZKOLNA
    • TEMATYKA ZAJĘĆ Z WDŻ 2024/2025
  • DLA PRACOWNIKÓW
    • OGŁOSZENIA DLA PRACOWNIKÓW
    • REGULAMINY I WNIOSKI
  • GALERIA
  • SPORT
  • DOSTĘPNOŚĆ
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • RODO
  • EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • PROJEKT ,,SZKOŁY Z JAKOŚCIĄ – ROZWÓJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO NA TERENIE MIASTA ŻORY”
  • REKRUTACJA 2025/2026
  • mLegitymacja

Posted on 8 października 2022 by szkola8zory Posted in Bez kategorii

W tym roku szkolnym Nauczyciele i Rada Rodziców podjęli decyzję, aby zamiast ? z okazji Dnia Edukacji Narodowej wesprzeć rehabilitację Filipa.Dziękujemy i zapraszamy do udziału w zbiórce ☺️

1. Opis Filipka:

Filip urodził się w 2008r. z zespołem wrodzonych wad serca, kilka miesięcy później już wiedzieliśmy, że jego rozwój nie postępuje prawidłowo. Dołączyły się problemy o charakterze neurologicznym (obniżone napięcie mięśniowe, brak mowy), a w 2012 roku zdiagnozowano autyzm dziecięcy.

Obecnie Filip ma ogromne problemy z porozumiewaniem się (jego mowa jest bardzo niewyraźna), wyrażaniem swoich emocji i sygnalizowaniem potrzeb oraz podstawowymi czynnościami życia codziennego (na stałe wymaga opieki, pomocy i uczestnictwa drugiej osoby). Do tego dołączają się niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym, zaburzenia sensoryczne w obszarze wszystkich zmysłów co prowadzi do zachowań autostymulacyjnych i problemów ze zrozumieniem otaczającego świata (u Filipa obserwujemy fiksacje, nieadekwatne reakcje na różne sytuacje społeczne). W ostatnim czasie zdiagnozowano również postępującą skoliozę, co przyczynia się do narastających problemów z poruszaniem się.

Na co dzień Filip uczęszcza do szkoły specjalnej w Żorach, do klasy prowadzonej programem dla uczniów z diagnozą autyzmu. Interesuję się kosmosem (w szczególności planetami karłowatymi oraz księżycami tych planet), lubi kiedy czyta mu się książki, lubi wycieczki i spacery.

2. Rehabilitacje z jakich korzysta Filip:

– logopedia,

– terapia psychologiczno – pedagogiczna,

– fizjoterapia,

– terapia SI (integracja sensoryczna),

– terapia AAC (alternatywnych metod komunikacji),

– TUS (trening umiejętności społecznych).

3. Zebrane fundusze chcielibyśmy przeznaczyć w szczególności na:

– zwiększenie częstotliwości fizjoterapii, ze względu na postępującą skoliozę, w tym turnus rehabilitacyjny,

– regularną terapię SI (integracja sensoryczna),

– kontynuowanie terapii AAC (alternatywnych metod komunikacji).

« Wycieczka
I Turniej Szachowy Dzielnicy Rogoźna – wyniki »

Powiększ tekst

A Decrease font size. A Reset font size. A Increase font size.

  • PROJEKT ,,SZKOŁY Z JAKOŚCIĄ – ROZWÓJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO NA TERENIE MIASTA ŻORY”
  • STOWARZYSZENIE ÓSEMKOWA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI
  • GAZETKA ÓSEMKA
  • PROJEKTY UCZNIÓW

Ostatnie wpisy

  • 3 miejsce na 23 szkoły dla naszej drużyny w Międzyszkolnym Turnieju Szachowym w Bielsko-Białej!
  • Podsumowanie innowacji „Chemia i fizyka od kuchni”
  • Sukces szachowy Franka S. z 6A!
  • Wycieczka klasy 3a
  • Stypendium Prezydenta Miasta Żory
  • WOJEWÓDZKI KONKURS PRZYRODNICZO-EKOLOGICZNY
czerwiec 2025
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« maj    

Archiwa

CyberChimps ©2025
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.