Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8 im. A. Mickiewicza w Żorach
  • Home
  • O SZKOLE
    • NAUCZYCIELE
    • OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  • PRZEDSZKOLE
  • DLA RODZICÓW I UCZNIÓW
    • DZIENNIK ELEKTRONICZNY
    • RADA RODZICÓW
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • DOKUMENTY SZKOLNE
    • DORADZTWO ZAWODOWE
    • OPIEKA PEDAGOGA I PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
    • BIBLIOTEKA SZKOLNA
    • ŚWIETLICA SZKOLNA
    • mLegitymacja
    • ZAJĘCIA DODATKOWE DLA UCZNIÓW 2021/2022
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO
    • PLAN ZEBRAŃ I KONSULTACJI Z RODZICAMI 2021/2022
    • UBEZPIECZENIE 2021/2022
    • JADŁOSPIS
  • DLA PRACOWNIKÓW
    • OGŁOSZENIA DLA PRACOWNIKÓW
    • REGULAMINY I WNIOSKI
  • GALERIA
    • GALERIA 2021/2022
    • ARCHIWUM
  • KONTAKT
  • BEZPIECZNY POWRÓT DZIECI DO SZKÓŁ
    • PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID – 19
  • DOSTĘPNOŚĆ
  • REKRUTACJA 2022/2023
  • EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
  • SPORT
    • Kółko kolarskie
  • RODO
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Posted on 9 stycznia 2020 by szkola8zory Posted in Bez kategorii

 podroze2_(www.e-gify.pl)

  W I semestrze 2019/2020  odbyły się  dodatkowe zajęcia z biologii prowadzone metodą eksperymentu w ramach projektu „Poprawa efektywności kształcenia ogólnego na terenie miasta”. Przeznaczone były dla uczniów klasy Va i Vb, chcących rozwijać  swoje zainteresowania przyrodnicze i proekologiczne, ze szczególnym uwzględnieniem biologii. Poruszane treści pozwoliły utrwalić, ale także  poszerzyć wiadomości i umiejętności , które nie są realizowane na lekcjach biologii  ze względu na ograniczenia czasowe.  Mały zespół uczniowski  stwarzał komfort pracy, szanse na wykorzystanie  możliwości każdego ucznia, motywował do pracy-nauki, integrował.

   Na zajęciach uczniowie   pracowali   indywidualnie  lub grupowo z wykorzystaniem  metod: badawczych, ćwiczeniowych, obserwacyjnych, słownych, aktywizujących.  Prowadzili obserwacje mikroskopowe samodzielnie  przygotowanych  preparatów,  sporządzali  rysunki  z opisem. Wykrywali białka reakcją biuretową, cukry redukujące, tłuszcze nasycone,  rozdzielali barwniki roślinne metodą chromatografii. Stosując naturalne wskaźniki pH odróżniali kwasy od zasad. Badali wpływ czynników fizycznych na organizmy, analizowali zmienność organizmów na przykładzie nasion fasoli. Zajęcia w  terenie (Leśny Ośrodek Edukacji ekologicznej w  Parku  Piaskownia  i  las Osiniok) pozwoliły poznać  różne siedliska,  strukturę i funkcjonowanie ekosystemu lasu.  Wykorzystując albumy, klucze oraz atlasy  uczniowie  oznaczali  wybrane gatunki drzew, krzewów, grzybów i porostów. Gromadzili materiał do zielnika. W części  zajęć  zwrócono  uwagę  na  lokalne   i   globalne zagrożenia  środowiska  przyrodniczego.  Wiadomości   dotyczące   tematu   „Niska   Emisja   i  Smog”  wykorzystano przy  wykonaniu gry planszowej.  Prezentacja, filmy, krzyżówki przybliżyły pozytywne i  negatywne  aspekty  wykorzystania  różnych   źródeł   energii   oraz   problem   odpadów   i  ich właściwej segregacji. Uczniowie  kształtowali  umiejętności  pracy  w grupie, dzielenia się swoimi spostrzeżeniami,  planowania  pracy.  Korzystali  z  różnych  źródeł  w celu pozyskiwania informacji.

   Zajęcia pozwoliły na powiązanie wiedzy z praktyką i zainteresowaniami uczniowskimi, rozwijanie  samodzielności  i kreatywności,  kształtowanie  aktywności poznawczej i twórczej oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych na rynku pracy.

                                                                                                          Ewa Kopiec

« Akcja „Razem na święta”
Chemia – podsumowanie zajęć z projektu »

Powiększ tekst

A Decrease font size. A Reset font size. A Increase font size.

  • GALERIA 2021/2022
  • GAZETKA ÓSEMKA
  • STOWARZYSZENIE ÓSEMKOWA AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI

Ostatnie wpisy

  • Uwaga konkurs!
  • Leśne przygody
  • Mam Talent
  • Ekologiczny Pokaz Mody
  • Wycieczka klas drugich
  • Uwaga, konkurs!
maj 2022
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« kw.    

Archiwa

CyberChimps ©2022