Życzenia

christmas-card-3843353_960_720

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia,

Rodzinnego ciepła i wielkiej radości,

Odpoczynku od codziennych trosk,

Świąt niosących nadzieję

na jeszcze lepszy Nowy Rok!

Życzy Dyrekcja, Grono Pedagogiczne oraz Pracownicy

Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 8

Podziękowanie

20181215_150657

Składamy serdeczne podziękowania dla wszystkich Rodziców, Uczniów, Nauczycieli oraz wszystkim, którzy wzięli udział w Kiermaszu Bożonarodzeniowym.

Świąteczny czas pisania listów!

22852955_1912571135426819_1304676998283193797_n (1)

 

20181214_161939W listopadzie uczniowie kl.VI otrzymali listy z Zamościa, w odpowiedzi szóstoklasiści postanowili napisać zamościanom o śląskich tradycjach świątecznych. Jeden z uczniów tak napisał do swojego kolegi:

Postanowiłem napisać Ci o tym, jak u nas, na Śląsku, obchodzi się Wigilię. Pokrótce opiszę Ci, jak wygląda to w moim domu. Od rana jest krzątanina. Bardzo często w dniu Wigilii ubieramy choinkę. Jest to nasze ulubione zajęcie. Zawieszamy się bombki, łańcuchy, lampki, ale też papierowe ozdóbki czy słodycze. Po południu mama zaczyna przygotowywać wieczerzę. Oznacza to niemało roboty, jako, że trzeba przygotować aż 12 potraw! Nie jestem w stanie wymienić ich wszystkich! W każdym bądź razie musi być karp, barszcz, zupa grzybowa, kapusta z grzybami, moczka, makówki, obok nich na stole kładzie się opłatek(…)”.

Do listów uczniowie dołączyli własnoręcznie przygotowane życzenia.

 

 

Lekcja otwarta w IIIA

Nie zmuszaj dzieci do aktywności,

lecz wyzwalaj ich aktywność.

Nie każ myśleć,

Lecz twórz warunki do myślenia”

J. Korczak

20181128_102550

W ramach realizacji projektu „Przyroda z klasą” odbyła się w klasie trzeciej lekcja otwarta z zakresu edukacji przyrodniczej na temat „Do czego zwierzęta wykorzystują ślinę”. W lekcji uczestniczyli rodzice uczniów klasy 3 oraz pani dyrektor. Podczas lekcji uczniowie zobaczyli film, który opowiadał o wykorzystaniu śliny przez przeżuwaczy. Szukały odpowiedzi na pytanie „kiedy ludziom cieknie ślinka” w czym wydatnie pomogło doświadczenie z żelkami. Nie zabrakło ochotników do przeprowadzenia testu Saxona, uczniowie porównywali wagę wacików i wyciągali wnioski. Wypełniając karty pracy próbowali na podstawie wiedzy i intuicji odpowiedzieć do czego wskazane zwierzęta wykorzystują ślinę. Najbardziej zainteresowało ich doświadczenie pokazujące działanie” jadu żmiji, które przeprowadzili w grupach. Dzieci realizowały podstawę programową, której celem jest rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych. Należy pamiętać, że „doświadczenie tłumaczy nam przyrodę….” L. da Vinci. Dziękuję rodzicom za udział w lekcji.

Mirosława Ciskowska